jak to z tymi eMkami jest naprawde ?

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
///ESIU
Posty: 6
Rejestracja: pn sie 04, 2008 16:22
Lokalizacja: Kozienice

jak to z tymi eMkami jest naprawde ?

Post autor: ///ESIU » wt sie 05, 2008 14:58

Witam! na wstępie chciałem sie przywitac jako że jestem tu nowy, na imie mam Grzechu

proszę Was o przybliżenie mi tematu eMek dokładnie e36
do tej pory nie interesowałem sie emkami ponieważ uważalem je za spora abstrakcje ale myśle ze nadszedł czas by zakupić nową zabawkę

tak naprawde nie wiem nic w temacie emek chciał bym sie dowiedzieć o nich jak najwięcej przed zakupem, nie wiem jaka wybrać czy 3,0 czy 3,2, do tej pory nastawiałem się na 3,2 ze wzgledu na wiekszą moc ale zdążyłem sie zorjentować ze graty do tego są sporo droższe jak do 3,0 czy faktycznie tak jest????


jak to jest z obsługą tych aut? jak to jest z zamieniami części? czy większość tylko z ASO?
co w nich najczęściej pada? i jakie są koszty napraw?
czym się róznią oba silniki? na co zracać uwagę przy zakupie auta?
interesuje mnie dosłownie wszystko

poprostu zbieram informacje, każda uwaga, porada czy sugestia bedzie dla mnie drogocenna

a tu pokaze swoje dwie byłe lalki
tutaj byłe 325
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=11210

tutaj moje byłe 535
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... 2476a7bab1

z góry serdecznie dziękuje za oodpowiedzi i pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: jak to z tymi eMkami jest naprawde ?

Post autor: Bombel » wt sie 05, 2008 16:21

Wiekszosc elementow wystepuje w zamiennikach i normalnych cenach - tarcze, klocki, zawieszenia i inne pierdoly.
Najwiekszym problemem sa silniki, ktore ze wzgledu na swoj wiek i sposob ich traktowania potrafia sie zepsuc, obrocone panewki na wale korbowym to najczestsze przypadki. Naprawa silnika wtedy nie nalezy do najtanszych, bo zamyka sie z reguly w okolicy 10000PLN.
3,0, czy 3,2?? 3,2 sporo szybsze, ale lubi pasc drogi vanos - koszt w serwisie 7000PLN, a uzywka (o ile taka znajdziesz) okolo 2500zl.
3,0 inna/gorsza pompa olejowa, przez co bardziej podatna na w/w problem panewek, wiec oba silniki maja swoje wady i zalety. Ja bym bral 3,2. Jak kupisz w miare zdrowy egzemplarz i bedziesz o niego dbal to bedzie sluzyl dlugo. Jak lubisz wydmuszki to zapraszam tutaj
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

///ESIU
Posty: 6
Rejestracja: pn sie 04, 2008 16:22
Lokalizacja: Kozienice

Re: jak to z tymi eMkami jest naprawde ?

Post autor: ///ESIU » wt sie 05, 2008 17:02

zawieszenie, hamulce to wiem że sa normalne zamieniki bardziej chodzi mi tu o silnik bo to chyba największy problem, sam nie wiem na jaki silnik sie decydować czekam na wasze opinie,

chciał bym się dowiedziec jakiś podstawowych danych np. czy w 3,0 był vanos bo w 3,2 to wiem ze napewno, jeden czy podwujny?

prosze podsyłajcie ciekawe linki by sie edukować w temacie (w jez. polskim)

piszcie ludzie jak najwięcej w temacie, rozumiem że dla was to chleb powszedni ale ja dopiero próbuje wsiaknąć w temat emek

kupno emki to nie problem gorzej ja utrzymać i o nia dbać wiadomo

bombel lubie wydmuszki ale jednak w emke wolał bym mieć taka w 100% serii szukam takiej sztuki by można było ją uzytkować pare ładnych lat

a co myślicie o tej? nie zadroga? no i komis :cry:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5571741

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: jak to z tymi eMkami jest naprawde ?

Post autor: mateush » wt sie 05, 2008 18:48

Ile razy mozna pytac o to samo... taki temat juz jest. Poszukaj.

Temat o autach z allegro tez jest...

A cale info o M i o wiele wiecej jest tu http://www.bmwmregistry.com/faq.php
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

Zablokowany